Мої наробки

(усний журнал)
Мета уроку:     формувати компетентності: ключові (уміння вчитися –самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії, працювати згідно з правилами роботи в групі; загальнокультурна - дотримуватись норм мовленнєвої культури; здоров’язбережувальна - дотримуватись правильної постави за партою; предметні - поглибити знання учнів про нашу Україну; розвивати творчі задатки школярів, цікавість до рідного краю; виховувати патріотів держави, повагу до її символів, бажання стати гордістю своєї Батьківщини.
Обладнання: дошка, прикрашена дитячими малюнками, вишитим рушником, квітами-символами України; плакат з гіками калини та словами - символами на них.
І.  Організація початку уроку
1. Привітання вчителя
- Десь за плечима залишилося літо, з його чарівною красою ,з  його великою кількістю світла і тепла, з зеленою ніжною листвою. І  ось ми  знову в школі, пролунав перший дзвоник, перший урок уже в 2 класі.
1.2 Вітання учнів
    В цьому класі друзі всі:
Я і ти, і ми, і ви.
Добрий день тому, хто зліва,
Добрий день, тому, хто справа.
Ми -  одна сім’я.
Руку дай тому, хто зліва,
Руку дай тому, хто справа,
Посміхнись тому, хто зліва,
Посміхнись тому, хто справа,
Ми – одна сім’я.
ІІ Актуалізація опорних знань
-         1 вересня часто порівнюють ще з одним веселим святом. Як ви думаєте яким?( Новим роком)
-         Чому?(початок нового)
-         Що люди роблять коли б′ють куранти? 
-         Як ви ,вважаєте, від кого залежить, чи збудеться бажання? ( від того як ми налаштуємось на його виконання).
-          А сьогодні ми налаштуємось ,щоб новий навчальний рік минув для вас легко і цікаво і ви отримали нові знання , і позитивні результати.
ІІІ. Ознайомлення з темою уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Отже, новий навчальний рік    ми розпочинаємо традиційно  першим  уроком . Діти, пропоную вам поміркувати та закінчити рядки з вірша Василя Симоненка.
Можна все на світі вибирати, сину,
Вибрати не можна тільки ... (Батьківщину).
Так писав відданий син України Василь Симоненко, поет, патріот і мужній громадянин. Як і рідну матір ми не вибираємо, так і Батьківщину людина не вибирає, але прикипає до неї всім серцем, як і до рідної неньки, проймається великою і світлою любов’ю на все своє життя. От ми з вами і почнемо нашу дорогу до знань з найсвітлішого - з любові до рідного краю.
-         А тему нашого сьогоднішнього уроку прочитаємо разом  
«З Україною в серці»
Україна - це наш рідний край, наша дорога і мила Вітчизна, земля, де ми народилися, уперше побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку - це наша найдорожча у світі Батьківщина. Вона для кожного з нас одна, як і мама.
-                     Діти, подивіться уважно на дошку. На ній написані слова. Про що ви думаєте , коли їх читаєте?
Калина,  Дніпро,  лелека ,вишиванка, Тарас Шевченко, барвінок,  Київ,  верба, тризуб,  віночок,  криниця
-                     Отже, здогадались? Так, вірно. Україна - наша Вітчизна - ненька зі своєю історією, добротою, щирістю, красою, садочками та полями, над якими вільно та грайливо у безхмарному голубому небі пролітають лелеки... Це найдорожча і найрідніша земля, де ми народилися, де живуть наші батьки, рідні, де звучить чарівна українська пісня.
-                     Всі ці слова стосуються нашого рідного краю - України.
( вчитель прикріплює по середині табличку зі словом Україна )
-                     А якими ще словами, близькими за значенням, ми можемо її назвати? (Батьківщина, рідна сторона, любий край, земля батьків, отчий дім, рідний дім, отча земля, моя держава)
-                     Прочитайте тему нашого уроку.
(діти з дошки читають тему « З Україною у серці»)
-                     Як ви розумієте ці слова? Що може тримати людина в серці?
( вчитель підсумовує відповіді учнів, підводить до висновку)
-                     Отже, сьогодні ми з вами розпочинаємо подорож нашою країною. Ми будемо гортати уявні сторінки усного журналу, виконуючи різні завдання, та ще краще пізнавати нашу рідну країну.
-                     Під час уроку треба бути старанними і наполегливими, тільки разом ми подолаємо цей шлях.
3.1 Перегортаємо 1 сторінку « Україна устами поетів »
-      Послухайте вірш. Якими ще словами, що асоціюються з Україною, можемо доповнити слова на дошці.
Що ж таке є моя Батьківщина?
Під вікном червоніє калина, казочка цікава у бабусі, і тихенька пісенька матусі.
Сила та незламність мого тата, вся обсаджена квітками рідна хата.
Попід тином дідова криниця,
Ген у полі - золота пшениця.
На даху в своїм гнізді лелека
 І дорога у майбутнє - ой далека.
І   веселочка зігнулась понад ліс,
І стрімкий за полем обеліск.
(діти доповнюють групу слів на дошці словами з вірша: бабусина казка, пісня матусі, сила тата, пшениця тощо )

3.2 Перегортаємо 2 сторінку « Народ скаже - як зав’яже » .
Гра - конкурс « Хто швидше промовить кінцівку прислів’я »
                    Рідна сторона - мати, а чужа - ... ( мачуха )
                    Людина без Батьківщини, що ... ( пташка без пісні )
                    Та земля мила, де ... ( мати народила)
                    Всюди добре, а ... (дома краще)
                    Без верби і калини ( нема України)
                    За рідний край ... ( життя віддай)
                    Тільки в ріднім краї. ( солов’ї співають)
-         Молодці! А хто з вас може пригадати інші прислів’я про Україну?
3.3 Перегортаємо 3 сторінку « Бабусина скринька».
-         Здавна в українців був звичай - найцінніші речі складати у скриню. Повна скриня - це символ достатку. У цю скриню ми зберемо речі, якими відрізняється український народ від інших народів.
-         Попрацюйте в парах. Виберіть ті речі, якими славляться українці.
                    Плов, вареник , драник;
                    Лелека, слон, мавпа;
                    Пальма, калина, ялина;
                    Вишитий рушник , віяло, матрьошки;
                    Береза, клен, верба ;
                    Місяць, зірка, тризуб;
                    Чорнобривці, кактус, гвоздика.
                    Віночок, хустинка, шапка
-       Українська земля багата талановитими людьми. Скільки поетів та художників, спортсменів та співаків прославляють Батьківщину на рідних теренах та в усьому світі. Пригадайте їх імена.
( діти називають видатних українців)
-      Пропоную переглянути слайд - шоу « Гордість Батьківщини »
3.5 Перегортаємо 5 сторінку « Поетична сторінка».
-      У мене є невеличкий вірш про Україну, але останні слова у кожному рядочку загубились. Я дуже прошу мені допомогти. Я буду читати вірш, а ві уважно слухайте, та доповнюйте його.
-                     Ось небо блакитне і сонце в зеніті!
Моя Україна - найкраща............. (у світі)
-                     Моя Україна - це ліс і озерця,
безмежні степи і чарівні......... (джерельця)
-                     Красиві пейзажі і гори високі, маленькі
Струмочки і ріки................... (глибокі)
-                     Сади чарівні, мальовничі села,
Моя Україна - це пісня............... (весела)
-                     Це щира, багата, як світ, її мова,
Така мелодійна, крилата,.............. (чудова)
-                     Її обереги - верба і калина,
Найкраща у світі-моя.................. (Україна)
-                     Бо нам найрідніша Вітчизна і мати,
То як же нам, дітям, її................ (не кохати)
-                     Вона дорога нам, і рідна, і мила,
Бо світ перед нами, як мати.......... (відкрила)
-                     Вітчизна свята, дорога Україна,
Для кожного з нас ти у світі............ (єдина)
3.6 Перегортаємо 6 сторінку « Ми патріоти ».
-                    Кожен патріот добре знає історію та традиції свого народу. Спробуємо свої сили та дамо відповіді на запитання вікторини.
Вікторина « Чи знаєш ти свою країну?»
*Назва нашої держави? (Україна)
*Столиця України? (Київ)
*Основні кольори нашої прапору? (Синій і жовтий)
*      Назвіть державні символи України. (Герб, Гімн, Прапор України)
*Назвати рослини - символи України. (Верба і калина)
*Назвати обереги українського народу. (Віночок, рушник)
*      Ім’я найвідомішого українського поета. (Тарас)
*Яка велика річка протікає на Україні? (Дніпро)
*      Частина світу, в якій знаходиться наша Батьківщина. (Європа)
*      З чим українці зустрічають гостей? (З хлібом - сіллю)
-      Дякую, діти, за чудову роботу! Я вірю, що ви ростете справжніми патріотами нашої Батьківщини і обов’язково прославите її своїми добрими справами.

ІУ.  Підсумок уроку.
4.1 Створення композиції « З Україною в серці ».
Діти на паперових сердечках пишуть своє ім’я і прикріплюють на карту України сердечко.
-                    Хай ця карта буде символом нашої майбутньої України - соборної, заможної, мирної та рідної всім нам.
4.2 Слово вчителя.
-      Любі діти! Кожен із нас творить своє майбутнє та майбутнє нашої
країни. Хоча ви ще навчаєтесь в школі, проте вже будуєте наше спільне майбуття.
Я бажаю вам здоров’я та успіхів у новому навчальному році!
1.                 Третяк О.П. Виховання ціннісного ставлення до людини у молодших школярів. Частина 1. - Х. : Вид. група «Основа», 2013. - 159, [1] с.
2.                 Виховні заходи. 1-4 класи. - Тернопіль: Мандрівець, 2008.
3.                 Дітям про державну та народну символіку України (Упоряд. Л.М. Римар). - Х.: Вид. гр. «Основа», 2004.
4.                 Куріпта В.І. Сценарії позакласних заходів для 1-4 класів. - Х.: Вид. група «Основа», 2006. - 368 с. - (Б-ка журн. «Початкове навчання»; Вип. 5 (29)).
5.                 Сценарії свят в початковій школі 1 - 4 класи . - Торсінг-плюс, 2005.


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Модуль 10. Рефлексія

Модуль 9. Рефлексія