Мої наробки
(усний журнал)
Мета уроку: формувати
компетентності: ключові (уміння вчитися –самоорганізовуватися
до навчальної діяльності у взаємодії, працювати згідно з правилами роботи в
групі; загальнокультурна - дотримуватись норм мовленнєвої культури;
здоров’язбережувальна - дотримуватись правильної постави за партою; предметні -
поглибити знання учнів про нашу Україну; розвивати творчі задатки школярів,
цікавість до рідного краю; виховувати патріотів держави, повагу до її символів,
бажання стати гордістю своєї Батьківщини.
Обладнання: дошка, прикрашена дитячими малюнками, вишитим
рушником, квітами-символами України; плакат з гіками калини та словами -
символами на них.
І. Організація початку уроку
1.
Привітання вчителя
- Десь за плечима залишилося
літо, з його чарівною красою ,з його
великою кількістю світла і тепла, з зеленою ніжною листвою. І ось ми
знову в школі, пролунав перший дзвоник, перший урок уже в 2 класі.
1.2 Вітання учнів
В цьому класі друзі всі:
Я і ти, і ми, і ви.
Добрий день тому, хто зліва,
Добрий день, тому, хто справа.
Ми - одна сім’я.
Руку дай тому, хто зліва,
Руку дай тому, хто справа,
Посміхнись тому, хто зліва,
Посміхнись тому, хто справа,
Ми – одна сім’я.
ІІ
Актуалізація опорних знань
-
1 вересня часто порівнюють ще з одним
веселим святом. Як ви думаєте яким?( Новим роком)
-
Чому?(початок нового)
-
Що люди роблять коли б′ють куранти?
-
Як ви ,вважаєте, від кого залежить, чи
збудеться бажання? ( від того як ми налаштуємось на його виконання).
-
А
сьогодні ми налаштуємось ,щоб новий навчальний рік минув для вас легко і цікаво
і ви отримали нові знання , і позитивні результати.
ІІІ.
Ознайомлення з темою уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Отже, новий навчальний рік ми розпочинаємо традиційно першим
уроком . Діти, пропоную вам поміркувати та
закінчити рядки з вірша Василя Симоненка.
Можна все на світі вибирати,
сину,
Вибрати не можна тільки ... (Батьківщину).
Так писав відданий син України
Василь Симоненко, поет, патріот і мужній
громадянин. Як і рідну матір ми не вибираємо, так і Батьківщину людина не
вибирає, але прикипає до неї всім серцем, як і до рідної неньки, проймається
великою і світлою любов’ю на все своє життя. От ми з вами і почнемо нашу дорогу
до знань з найсвітлішого - з любові до рідного краю.
-
А тему нашого сьогоднішнього уроку прочитаємо разом
«З Україною в серці»
Україна - це наш рідний край, наша дорога і мила
Вітчизна, земля, де ми народилися, уперше побачили і пізнали світ, почули
колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку - це наша найдорожча у світі
Батьківщина. Вона для кожного з нас одна, як і мама.
-
Діти, подивіться уважно на дошку. На ній написані слова.
Про що ви думаєте , коли їх читаєте?
Калина, Дніпро,
лелека ,вишиванка, Тарас Шевченко, барвінок, Київ, верба, тризуб, віночок, криниця
-
Отже, здогадались? Так, вірно. Україна - наша Вітчизна - ненька зі своєю
історією, добротою, щирістю, красою, садочками та полями, над якими вільно та грайливо у безхмарному голубому небі
пролітають лелеки... Це найдорожча і найрідніша земля, де ми народилися, де
живуть наші батьки, рідні, де звучить чарівна українська пісня.
-
Всі ці слова стосуються нашого рідного краю - України.
( вчитель прикріплює по середині табличку зі словом
Україна )
-
А якими ще словами, близькими за значенням, ми можемо її
назвати? (Батьківщина, рідна сторона, любий край, земля батьків, отчий дім,
рідний дім, отча земля, моя держава)
-
Прочитайте тему нашого уроку.
(діти з дошки читають тему « З Україною у серці»)
-
Як ви розумієте ці слова? Що може тримати людина в серці?
( вчитель підсумовує відповіді учнів, підводить до
висновку)
-
Отже, сьогодні ми з вами розпочинаємо подорож нашою
країною. Ми будемо гортати уявні сторінки усного журналу, виконуючи різні
завдання, та ще краще пізнавати нашу рідну країну.
-
Під час уроку треба бути старанними і наполегливими,
тільки разом ми подолаємо цей шлях.
3.1 Перегортаємо 1 сторінку « Україна устами поетів »
- Послухайте вірш.
Якими ще словами, що асоціюються з Україною, можемо доповнити слова на дошці.
Що ж таке є моя Батьківщина?
Під вікном червоніє калина, казочка цікава у бабусі, і
тихенька пісенька матусі.
Сила та незламність мого тата, вся обсаджена квітками
рідна хата.
Попід тином дідова криниця,
Ген у полі - золота пшениця.
На даху в своїм гнізді лелека
І дорога у
майбутнє - ой далека.
І веселочка
зігнулась понад ліс,
І стрімкий за полем обеліск.
(діти доповнюють групу слів на дошці словами з вірша:
бабусина казка, пісня матусі, сила тата, пшениця тощо )
3.2 Перегортаємо 2 сторінку « Народ скаже - як
зав’яже » .
Гра - конкурс « Хто швидше промовить кінцівку прислів’я »
•
Рідна сторона - мати, а чужа - ... ( мачуха )
•
Людина без Батьківщини, що ... ( пташка без пісні )
•
Та земля мила, де ... ( мати народила)
•
Всюди добре, а ... (дома краще)
•
Без верби і калини ( нема України)
•
За рідний край ... ( життя віддай)
•
Тільки в ріднім краї. ( солов’ї співають)
-
Молодці! А хто з вас може пригадати інші прислів’я про
Україну?
-
Здавна в українців був звичай - найцінніші речі складати
у скриню. Повна скриня - це символ достатку. У цю скриню ми зберемо речі, якими
відрізняється український народ від інших народів.
-
Попрацюйте в парах. Виберіть ті речі, якими славляться
українці.
•
Плов, вареник , драник;
•
Лелека, слон, мавпа;
•
Пальма, калина, ялина;
•
Вишитий рушник , віяло, матрьошки;
•
Береза, клен, верба ;
•
Місяць, зірка, тризуб;
•
Чорнобривці, кактус, гвоздика.
•
Віночок, хустинка, шапка
- Українська земля
багата талановитими людьми. Скільки поетів та художників, спортсменів та
співаків прославляють Батьківщину на рідних теренах та в усьому світі.
Пригадайте їх імена.
( діти називають видатних українців)
-
Пропоную переглянути слайд - шоу « Гордість Батьківщини »
3.5 Перегортаємо
5 сторінку « Поетична сторінка».
-
У мене є невеличкий вірш про Україну, але останні слова у
кожному рядочку загубились. Я дуже прошу мені допомогти. Я буду читати вірш, а
ві уважно слухайте, та доповнюйте його.
-
Ось небо блакитне і сонце в зеніті!
Моя Україна - найкраща............. (у світі)
-
Моя Україна - це ліс і озерця,
безмежні степи і чарівні......... (джерельця)
-
Красиві пейзажі і гори високі, маленькі
Струмочки і ріки................... (глибокі)
-
Сади чарівні, мальовничі села,
Моя Україна - це пісня............... (весела)
-
Це щира, багата, як світ, її мова,
Така мелодійна, крилата,.............. (чудова)
-
Її обереги - верба і калина,
Найкраща у світі-моя.................. (Україна)
-
Бо нам найрідніша Вітчизна і мати,
То як же нам, дітям, її................ (не
кохати)
-
Вона дорога нам, і рідна, і мила,
Бо світ перед нами, як
мати.......... (відкрила)
-
Вітчизна свята, дорога Україна,
Для кожного з нас ти у
світі............ (єдина)
-
Кожен патріот добре знає історію та традиції свого
народу. Спробуємо свої сили та дамо відповіді на запитання вікторини.
Вікторина « Чи знаєш ти свою країну?»
*Назва нашої держави? (Україна)
*Столиця України? (Київ)
*Основні кольори нашої прапору? (Синій і
жовтий)
*
Назвіть державні символи України. (Герб,
Гімн, Прапор України)
*Назвати рослини - символи України. (Верба
і калина)
*Назвати обереги українського народу. (Віночок,
рушник)
*
Ім’я найвідомішого українського поета. (Тарас)
*Яка велика річка протікає на Україні? (Дніпро)
*
Частина світу, в якій знаходиться наша Батьківщина. (Європа)
*
З чим українці зустрічають гостей? (З
хлібом - сіллю)
- Дякую, діти, за
чудову роботу! Я вірю, що ви ростете справжніми патріотами нашої Батьківщини і
обов’язково прославите її своїми добрими справами.
ІУ. Підсумок уроку.
4.1 Створення
композиції « З Україною в серці ».
Діти на паперових сердечках пишуть своє ім’я і
прикріплюють на карту України сердечко.
-
Хай ця карта буде символом нашої майбутньої України -
соборної, заможної, мирної та рідної всім нам.
4.2 Слово
вчителя.
- Любі діти! Кожен
із нас творить своє майбутнє та майбутнє нашої
країни. Хоча ви ще навчаєтесь в школі, проте вже будуєте
наше спільне майбуття.
Я бажаю вам здоров’я та успіхів у
новому навчальному році!
1.
Третяк О.П. Виховання ціннісного
ставлення до людини у молодших школярів. Частина 1. - Х. : Вид. група «Основа»,
2013. - 159, [1] с.
2.
Виховні заходи. 1-4 класи. -
Тернопіль: Мандрівець, 2008.
3.
Дітям про державну та народну
символіку України (Упоряд. Л.М. Римар). - Х.: Вид. гр. «Основа», 2004.
4.
Куріпта В.І. Сценарії позакласних
заходів для 1-4 класів. - Х.: Вид. група «Основа», 2006. - 368 с. - (Б-ка журн.
«Початкове навчання»; Вип. 5 (29)).
5.
Сценарії свят в початковій школі 1
- 4 класи . - Торсінг-плюс, 2005.
Комментарии
Отправить комментарий